Kam reikalingos prabangių automobilių lenktynės? Gal tai tik besaikis ir tuščias brangių automobilių laužymas, lenktynininkų mirtys ir suluošinimai? Tačiau nuo tokios skubotos ir kategoriškos išvados mus sulaiko automobilių kūrimo istorija, kuri nuo lenktynių nealskiriama ir be jų net neįsivaizduojama.
Vos pasirodžius pirmiesiems automobiliams, išbandyti skirtingų konstrukcijų kokybę, atrinkti geriausius automobilių tipus ir atskirus jų agregatus tampa neatidėliotina būtinybe. Vienintelė patikimiausia priemonė šiam reikalui (bent jau pirmuoju automobilių kūrimo laik.otarpiu) buvo lenktynės. Automobilių lenktynės leisdavo visokeriopai įvertinti mašinos kokybę, jo dinamiką, todėl praktiškai jos būdavo ir pirmasis naujo modelio bandymas. Šiandien, tiesa, automobiliai bandomi gamyk1ų laboratorijose, specialiuose poligonuose, eksperimentiniais metodais, tačiau sportinių, prabangių automobilių lenktynių reikšmė iki šiol tebėra labai didelė. Ir štai dėl ko.
Lenktynių metu visi automobilio mechanizmai ir agregatai yra maksimaliai apkrauti, todėl jo defektai ir konstrukcijos silpnosios vietos paaiškėja labai greit — per kelias valandas. (Normalios eksploataeljos sąlygomis daugelis automobilio defektų pasimato tik po kelerių metų.)
Vadinasi, lenktynės visų pirma prisideda prie automobilio konstrukcijos tobulinimo, parodo naujų lektinių perspektyvą.
Kadangi lenktyninis, prabangus automobilis visada yra naujausių technikos idėjų realizavimas, ir automobilių lenktynės, ir įvairios automobilių sporto šakos yra butinos ir reikalingos kaip technikos laimėjimų praktinis patikrinimas, rytdienos automobilio konstrukcijai.
Automobilis ir degalai
Šiuo metu apie du trečdalius naftos perdirbama variklių degalus. Vienas automobilis per metus jų ‘suvartoja vidutiniškai apie 2 tonas. Šiandien benzinas automobiliams yra gaminamas ir Lietuvoje. Naftos perdirbimo įmonėje. Ji pradėta statyti 1972 metais, o pirmoji eilė paleista 1980 m. Čia yra gaminamas ne tik benzinas, bet ir dizeliniai degalai, mazutas, suskystintos dujos. Numatoma, kad batgus statyti ši įmonė bus viena didžiausių respublikoje. Žaliavinė nafta gaunama Novopolocko—Mažeikių naftotiekiu.
Taigi jau dabar automobilis daugiausia sueikvoja .energijos resursų, o kas bus, kai automobilių skatičius pasieks visą milijardą?
Ieškant naujų perspektyvių degalųr kurie galėtų pakeisti jau deficitinį benziną, įvairiose šalyse vyk-domi intensyvūs tyrimai, siekiama vidaus degimo varikliams panaudoti sintettnį metanolį — medžio spiritą, gaunamą iš gamtinių dujų, sintetinį benziną — -gaminamą Automobilių kuru gali būti ir gamtinės dujos…
- Kam reikalinga nafta automobiliui?
- Kodėl geriausias automobilio kuras šiandien yra benzinas?
- Iš kokios medžiagos Ar galima gaminti benziną iš anglies?
- Kur panaudojamos braziliškojo kaučiukmedžio, sultys automobilyje?
luxurytransport.lt – prabangių automobilių nuoma
Teksto šaltinis: https://lt.wikipedia.org/wiki/Automobilis