Restauruotos ar naudotos? Kas geriau?

Restauruotos ar naudotos? Kas geriau?

Vairuotojai žino, kad savo transporto priemone dera tinkamai pasirūpinti. Svarbi ne tik automobilio išvaizda, bet ir techninės charakteristikos. Padangos privalo būti patikimos, o variklio darbas nepriekaištingas.

Žinoma, kiekvienas asmuo nori ir sutaupyti. Suprantama, kodėl dėvėtų bei restauruotų padangų rinka auga. Čia sutaupyti nesunku, tik ar visada verta? Asmuo, kuris išgali nusipirkti naujas ir patikimas padangas, ieškoti pigesnio varianto neturėtų. Juk rizikuojama ne tik savo, bet ir keleivių bei aplinkinių sveikata ir gyvybe.

Kiti, kurių biudžetas yra labai ribotas, ieško kompromisų. Kas yra geriau – naudotos ar restauruotos padangos? Dauguma, net nemirktelėję pasakytų, kad nedaug naudotos padangos visada pralenkia restauruotas. Jų pozicija suprantama, nes už patrauklią kainą galima įsigyti žinomo gamintojo produktą. Bėda tame, kad naudotos padangos dažnai yra komplektuojamos iš kelių skirtingų padangų. Skiriasi jų nusidėvėjimo lygis bei sąlygos, kuriomis jos buvo eksploatuojamos.

Restauruotos padangos irgi turi savo trūkumų. Jos gali atrodyti, kaip tinkamas, o gal net ir ekologiškas pasirinkimas. Juk padangas perdirbti nėra paprasta. Deja, perdirbėjai vienam padangų komplektui naudoja kelis skirtingus karkasus. Susiduriama su panašia problema, nes vairuotojas ir vėl nusiperka keturias skirtingas padangas, kurios greitai praranda savo technines charakteristikas.

Nenuostabu, kad viešoji nuomonė apie jas nėra gera. Gamintojai apie padangų restauravimą negalvoja. Todėl kuria produktus, kurie privalo atlaikyti jiems skirtą kilometrų skaičių. Restauruotojai tikisi, kad atnaujintas gaminys galės būti naudojamas panašų laiko tarpą. Norai ir realybė neretai skiriasi. Žinoma, ne visos restauruotos padangos yra blogos.

Dažnai giriamas vokiečių darbas, nes jie geba ir gumą teisingai išlieti, ir padanga tarnauja ne vieną sezoną. Vietinių meistrų produkcija sulaukia nemenkos kritikos. Atrodo, kad stengiamasi pasipelnyti, o saugumas yra paliekamas likimo valiai.

Diskusijų sulaukia ir skirtingų sezonų padangos, kurios kokybiškesnės – žieminės ar vasarinės? Vairuotojų nuomonės čia išsiskiria. Vasara važiuoti dideliu greičiu bus baisu, o padangų keliamas triukšmas erzins bendrakeleivius. Regis, kad šaltuoju metų laiku jos nėra blogas pasirinkimas. Deja, jų užteks tik vienam ar dviems sezonams. Tada reikės ieškoti kito komplekto, rūpintis senų padangų utilizavimu. Dar vienas minusas – jų svoris, restauruotos padangos būna sunkesnės. Padidėja kuro suvartojimas. Suprantama, kad nukenčia vairuotojo piniginė.

Grūmoti pirštu čia nereikia, kiekvienas vairuotojas turi pasirinkimo laisvę. Tik šias padangas dera rinktis atsakingai, o vairuoti atsargiai.